Köpvillkor

1. Allmänt
I alla priser ingår moms med 25 procent.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

2. Om Neonskyltarna
Alla våra neonskyltar är tillverkade för inomhusbruk! Dom Neonskyltar med tryck/Bild på bör ej hängas i ett fönster där dom får stark soljus på sommaren pga att trycket är ej uv tåligt så har man den en längre tid i stark soljus så blir trycket matt. Dom Neonskyltar som inte har bild/tryck går bra att ha i soljus året runt.

3. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Denna e-postadress används även vid eventuella kontakter med kundtjänst.

4. Leveranstid
Leveranstiden på våra varor är från 1-5 dagar från det att din beställning görs. Skulle någon produkt vara tillfälligt slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.

5. Frakt
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet. Alla neonskyltar är packade i dubbla emballage. Vi skickar ut med både DHL Servicepoint och DHL paket. Servicepoint gäller bara för dom mindre neonskyltarna och kan hämtas ut på ditt lokala DHL serviceställe. Dom större skyltarna åker ut med DHL paket och levereras till din dörr eller till firman där ni jobbar om så önskas.

6. Betalningssätt
I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Vi erbjuder Faktura / Delbetalning eller Kort.

7. Betalnings Villkor för Delbetala & Faktura

Faktura-Webpay 

SveaWebPay Faktura Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Neon Shoppen överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

 

Delbet-Webpay

SveaWebPay Delbetala Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Neon Shoppen. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %. 

8. Personuppgiftspolicy
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska i kassan. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. De personuppgifter du lämnar till oss, inklusive personnummer, används för orderhantering, fakturering, information, och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Vi säljer eller sprider inte uppgifterna vidare. Din e-postadress är säker hos oss, Vi ger ej ut den vidare eller skickar ut reklam.

9. Utebliven betalning
Vid fakturering är betalningstiden 30 dagar. Vid sen betalning tillkommer dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag.

10.  Returer / Ångerrätt
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Enligt nämnda lag gäller också att varan skall kunna återlämnas i obruten förpakning. Alla returer ska i förväg godkännas av Neon Shoppen. Först efter att vi har godkänt returen får köparen återsända godset. Köparen står själv för returfrakten samt övriga eventuella kostnader vid retur. Varorna och emballaget får inte ha brutits eller försämrats. Brutet emballage eller försämring av varan medför att varorna ej får returneras.

11.GDPR
Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte.

Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter.
Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.

Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
* Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
* Du har rätt att bli raderad ur olika register.
* Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
* Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
* Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Vid frågor vänligen kontakta oss på Tel: 0705585113 eller Email: info@neonshoppen.se 

12. Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kontakta kundtjänst INNAN du skickar tillbaka en reklamerad vara. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den. På fakturan anger du returorsak.   
 
13. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

14. Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

 

   15. Kundmottagning för hämtning av Neonskyltar:

   Neon Shoppen 

   Dammvägen 7

   76330 Hallstavik

 

   16. Faktureringsadress:

   Neon Shoppen Sweden

   Kusbyvägen 12

  76335 Hallstavik